Pasta med kyckling, soltorkade tomater o fetaost

 
Okej, dags för veckans recept, taget ut senaste Vi i villa-tidningen.
Vi var dock tvungna göra om receptet lite pga
1. Vi hade ingen röd paprika hemma, bara gul.
2. Det finns inte smaksatt laktosfri creme fraiche - why?
(3. Vi har inte Arla-produkter hemma ;) haha)
 
Vi körde istället på en gul paprika som sagt. Hackade soltorkade tomater (från burk, med olja) och smulade ner fetaost i creme fraichen, tillsatte vitpeppar o salt. Vi gjorde även en större sats mat, då vi bjudit hem matgäster. Snabbt, enkelt och gott. Perfekt en vardagskväll. Jag hade dessutom grillat kycklingen dagen innan o rensat den, så allt förarbete kring kycklingen var färdigt. Förarbetet med att hacka och blanda tog max tio minuter. Me lajk snabb o god mat. Jag hällde i lite vatten oxå, två deciliter tror jag, för att den inte skulle bli så fast.
 
Sambon tyckte att han ville ha mer sås, eftersom det var en pastasås. Kan tänka att typ bechamelsås funkar i så fall. Den röran jag gjorde hade funkat utmärkt till exempelvis bakad potatis också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0