Vegetarisk lasagne

Idag gjorde jag en helt underbart god lasagne, som jag delar med mig av :)
Naturligtvis kan ni ta vilka grönsaker ni vill - purjolök, mer paprika osv.

6 st champinjoner
1 gul paprika
1 squash
1 morot
½ dl tomatpuré
1 grönsaksbuljong
500 gram krossade tomater
2½ dl matlagningsgrädde
salt
peppar
frysta provencalska kryddor (fanns inte när jag handlade, tog italienska istället)
lasagneplattor (jag tog färska)
minst 500 gram keso (jag tog bara 500 gram, borde haft det dubbla kände jag.)
riven ost

Skär grönsakerna och stek dem i en panna eller liknande. Kör i de krossade tomaterna, tomatpurén, buljongtärningen, grädden och kryddor. Låt såsen koka ihop sig en stund. Varva sås, plattor och keso i en ugnssäker form. Avsluta med sås. Strö över riven ost. Grädda i nedre delen av ugnen i 225 grader ca 30 minuter.
Lycka till!

Jag rev moroten grovt, övriga grönsaker i "fjärdedelsmånar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0