Årets julkort

Årets julkort har samma grundprototyp men blev inte likadana för det. Jag beställde dubbelvikta kort med kuvert hos PY Hobby (100 st för 159 kr, som hittat!) och det underlättade att jag slapp vika och klippa till dem själv.

Jag använde spillpapper så långt det gick, och så letade jag bland alla mina gömmor och hittade dekorationer och band osv. Texten på framsidan är från Octoberstamps, embossad i färgen rich red. Texten på insidan är Forma Hantverk (fortfarande saknat). Baksidan som vanligt min personliga stämpel från Forma Hantverk. Allt som allt tog korten kanske 10 min per kort att göra. Det är snabbt för att vara mig. 18 julkort på tre timmar eller nåt sånt, det kan jag leva med ;)
Insidorna fick samma papper som framsidorna.
Texten är lite gammaldags sådär, så som jag gillar det :) Kontrast till insidan med andra ord :)
 
Lite närbilder på dekorationerna. Stjärnorna köpte jag på Kiviks marknad, de fanns med i ett paket med ca 100 stjärnor i olika färger, tio kr asken. Hjärtat är en gammal berlock från ett armband. Snöflingorna fick jag nog av min favvobiblo :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra att de kom till användning! Själv har jag precis gjort 6 st julkulor till min guddotter. Säg så här: jäkligt bra att de tycker om mig. Bara folk som tycker om mig kan tycka om dessa julkulor! Är dock imponerad av dina verk!

Svar: de vill jag se bild på ;)
eisblume.blogg.se

2012-10-15 @ 13:50:02
Postat av: Malin´s Diner

Galet pysslig du är då! Vi brukar photoshoppa foton på barnen och oss för att göra julkort. Få se om vi hinner i år.

Kram Malin

Svar: sluta bka citronpaj så hinner du ;) hahaha
eisblume.blogg.se

2012-10-16 @ 11:46:55
URL: http://malinsdiner.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0