Hot

Igår blev jag hotad ev en elev, två gånger. Han lyckades även kasta en bänk inne i klassrummet, mot mig. Övriga klasskamrater var rädda, så klart. Detta är sånt vi måste utstå. Han blir inte avstängd trots att han i stort sett dagligen hotar folk eller kränker andra. Före jul utsatte han en klasskompis för oerhört fruktansvärda saker (bla kissade han i klasskamratens sko), och detta bara fortsätter. För min del handlar det om att han "ska döda dig din jävla hora". Jag är inte den enda läraren han har hotat, bara fem minuter efter att han hotat mig ger han sig på en annan lärare, och antalet hot mot personal är snart uppe i tvåsiffrigt.

Ja, vi har polisanmält en del av dessa händelser. Sen då? Han ska absolut inte gå kvar på en sk normal skola, han behöver hjälp som inte finns tillgänglig där. Men tror ni att det händer nåt??? Händer det inte saker nästa vecka lovar jag att ni kommer att få läsa stora rubriker i tidningarna.... :/

Det är sådana här dagar jag undrar hur i hela världens helvete jag kunde bli lärare. Hur kan jag frivilligt utsätta mig för kränkningar varje dag? Men nej, jag blev inte lärare av den anledningen. Jag blev det för att jag vill förmedla budskap och kunskap, se elever växa och utvecklas.

Det är sådana här dagar man måste tänka bort de förbannade orosmomenten och tänka på de där som alltid ger järnet, som suger åt sig kunskap, som faktiskt vill och försöker.


Kommentarer
Postat av: pim

läskigt. en anna lärare jag känner hade det så i tre år.där var det föräldrarna som stoppade från att byta skola..enligt dem var han helt ok.. :(

2012-01-27 @ 13:18:22
URL: http://pimsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0