Tagga ner

Varje dag hittills har jag mött eleven som hotade mig, utan assistent, i korridoren. Jag har ifrågasatt detta, och facket ifrågasätter också det. Varken assistent eller rektor verkar bry sig nämnvärt.

Idag frågade jag rektorn om det gjorts en polisanmälan (det var tal om detta förra veckan, pga att det var mkt olaga hot utförda av eleven) eftersom jag inte visste. Då sade hon ordagrant "Nu får du tagga ner, för allas vårt bästa". Fy fan va förbannad jag blev. Hon menade att hade hon sagt att hon skulle skriva en polisanmälan så gjorde hon väl det. Ja, men informera om det då för helvete! Jag har ju mailat henne om saker och ting men hon har inte svarat.

Idag fick jag också veta att hon svarat "Sköt du ditt" till en annan person på skolan som ifrågasatte saker och ting.

Det känns tryggt med stöttningen på detta ställe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0