Krax krax

Har ju dragits med en envis förkylning ett tag. Vaknade med halsont. Gick till jobbet, tog med mig halstabletter (både Fishermans och Zyx). Var på jobbet kvart över sju, kvart över åtta kunde jag knappt prata. Jag ville dock vara kvar, försöka. (Ni vet ju hur envis jag är...) Det blev till att lägga om dagens lektioner, leta fram filmer att strömma via datorn osv. Tyskåttan är ju duktig o ligger före i arbete så det sade jag till dem, att det är tur att ni är så duktiga för då ser vi film hela lektionen idag. :) Det blev två filmer om Berlin.

Inför andra lektionen kom dessutom G till skolan. G är min eminenta vikarie, fd tysk/svensklärare och den enda som får vikariera för mig, om jag själv får bestämma. Ordnung und reda helt enkelt. Jag kraxade och tyckte att hon kunde jobba lite idag. Gick in till niorna, som höll på att garva ihjäl sig när de hörde mig. "Snälla Jenny, prata lite mer, du låter roligt", "En skåning som dessutom är hes, det är det roligaste jag har hört!"... Efter lektionen sa de "Det här var en märklig lektion du, det var så tyst" (de syftade både på mig och de själva - inte den lugnaste gruppen i världshistorien direkt haha). Läxförhör och film om Berlin, sluta tio minuter tidigt, så var det fixat.

G kom tillbaka under lektionen, döm om min förvåning att hon och världensbästaassistent-Lollo hade fixat så att G vikade för mig resten av dagen (tyska i sjuan och svenska i sjuan). Jag stannade dock kvar på jobbet, ville få undan lite, vara tyst, försöka ha DISA kl 13.30. Anledningen att jag stannade kvar och ville ha DISA är att Kristjana är hemma och vabbar, så om jag gått hem hade tjejerna fått vara utan - ingen bra lösning. Jag raggade tag i honung (tack köket!), och drack två koppar varmt honungsvatten. Efter lunch var rösten tillbaka, och klockan halv två var jag redo för DISA. Helt otroligt vad honung och tystnad kan göra!


Sjukt bra. Bedövar hela munnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0