Friluftsdag del 2

Ja men självklart, varför skulle det fortsätta att vara sol när vi har friluftsdag?
Nej just det... :/

Jag hade varit smart nog att ta med mig regnkläder till jobbet, jag menar hallå, det e Borås (Sveriges Saint Tropez) vi snackar om. Fem minuter innan vi ska gå ut kollar jag vädret på internet. Det ska vara uppehåll till 16. Bra, då slipper jag byxorna. (Inte särskilt smart tänkt.) På med jackan, haffar kameran och mobilen och beger mig ut till Ryavallen.

Friluftstjohejsan började 12.30. Klockan 12.30 börjar regnet att vräka ner. Min klass hade 400 meter då, stackarna var genomvåta när de kom i mål! Jag & kollegan Pat sprang in och hämtade våra regnbyxor ca 12.50, jag var vid det laget genomvåt på benen men torkade under regnbyxorna - bra!

Sen regnade det i stort sett fram till 14.30 när vi slutade. Vad hade vi räknat med? Hallå, vi bor i Borås! Det regnar dessutom ALLTID när E-skolan har uteaktiviteter eller bestämt att vi ska vara ute. Till och med när vi begav oss ut från stan regnade det! En sak är i alla fall bra: tappra elever, inget gnäll! (Vid det här laget vet de att man ställer inte in en friluftsdag, inte ens om det gäller liv eller död.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0