Brev till min hyresvärd

Hej!
 
Jag skriver med anledning av hur tvättstugan i vårt hus sköts. Det är under all kritik hur den sköts, och det är absolut hyresgästernas fel, men åtgärder måste vidtas. Till exempel;
 
Vi får inte tvätta på söndagar. Igår var jag nere och meddelade personen som tvättade på kvällen att vi inte får göra det. Ojdå, det visste hon inte. Visserligen finns det 2 lappar om detta i själva tvättstugan, men kan vara bra om man från ert håll tar det muntligt också. En gång kan man missa detta, men nu var det tredje söndagen i rad som hon tvättade...
 
I morse kom jag ner kl sju för att tvätta. Då ligger/hänger det tvätt i tumlare och skåp samt att det inte är städat. Okej, tänkte jag, hon kommer väl ner före åtta och hämtar det då. När jag kommer ner klockan åtta ligger alla kläder kvar. Jag har återigen städat upp efter andra personer. Det tar på energin. En eller ett par gånger är okej, men inte varje vecka. Jag vill inte börja mitt tvättpass med att städa upp efter andra som inte sköter sig.
 
Jag är den enda i hela huset som torkar golvet där inne. (Ja, jag har gjort stickprov i form av att kolla till moppen någon gång i veckan det senaste året, vilket känns helt befängt.) Idag kommer jag inte att göra det eftersom jag är så pass uppretad.
 
Det vore bra om ni från ert håll förutom att muntligt meddela alla hyresgäster om regler, fixade ett låssystem, tex ett sådant som Marks bostad har på området Hedbo i Skene. Då kan du inte komma in i tvättstugan före eller efter din tvättid. Systemet borde också innehålla en funktion där man kan kolla vem som tvättade tidigare, för att komma åt smitare vid tex städning eller tvätt. Detta kräver självklart att tvätt- och torkmöjligheterna är goda så att tvätten hinner bli klar i tid. Torkskåpet är inte särskilt effektivt. Torktumlaren är bra och snabb. Tvättmaskinen tar olika tid på sig även om du använder samma program. En 40-tvätt ska inte behöva ta över en timme.
 
Hur hade det varit om strömmen till maskinerna slogs av 21.05 och på 06.55 på helgfria vardagar? Då slipper vi problemet med folk som inte bokar utan tvättar på kvällar och nätter och sen låter allt ligga.
 
Jag förstår att alla inte sköter sig, och det tycker jag är tragiskt. Jag vill inte veta hur det ser ut hemma hos dessa människor som inte ens kan hålla rent i en tvättstuga.
 
Ser fram emot ert svar och handling.
Förutom detta trivs jag väldigt bra i min lägenhet och i huset!
 
Hälsningar J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0