Allt är bara bra, tack

Idag har jag läst ut denna bok:



Lea tröttnade på Sverige och hamnade till slut i Paris. Där träffar hon Michel, och hennes liv blir ett virrvarr av fester och sprit, tillsammans med Michel. Av ångesten att Michel ska lämna henne för en annan. Hon ställer upp på allt han vill, försörjer honom osv. När hon blir gravid väljer de att flytta till Sverige. Då blir livet annorlunda. Michels dryckesvanor passar inte längre in, han dricker jämt och blir klassad som alkoholist. Förhållandet knakar rejält. Ska Lea våga bryta?


Det här är Moa Herngrens debutbok. Jag gillade den, men det var svårt att läsa den emellanåt. Det var för det första massor av bisatser, uppradade efter varandra, i texten. Åtminstone i ungefär halva boken, eller så var det jag som vande mig ;) Sen var det en del knasiga tidsaspekter som tydligen inte kollats upp i korrekturen. Ett exempel är "Ibland tänker jag på Michel. Det har gått ett halvår sedan Joel fick det senaste vykortet." Fem rader nedanför detta står sedan "Vykorten till Joel kommer mer och mer sällan..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0