Min familj

Min familj bor i Skåne, 36 mil från mig. Jag träffar dem inte särskilt ofta. Sist jag såg dem var den 2 januari, med undantag för pappa som var uppe den 11 februari och hämtade möbler. Min familj består av mamma, pappa och två systrar. Min familj är självklart världens bästa.

Min mamma är en lugn människa som är väldigt teknisk. Hon jobbade på FK tidigare men sade upp sig då hon skulle bli tvungen att pendla 4 timmar varje dag efter omorganisationen. Nu jobbar hon med uthyrningen. Hon är ca 162 cm lång och har kort brunsvart hår och har sett ungefär likadan ut de sista 30 åren. För några år sedan fick mamma diabetes, en omställning så klart men hon har klarat det bra.

Min pappa är en arbetsnarkoman som sällan är stilla. Han tar alltid på sig alldeles för mycket jobb och det drabbar så klart honom själv i slutändan. Han är duktig på att steka pannkakor, i övrigt lämnar han gärna över köksaktiviteterna till mamma. Pappa jobbar hemma med jordbruket. Han är bra på många saker. Pappa är den som jag är mest lik, i alla fall till sättet. Utseendemässigt är jag nog en blandning, men jag har min mammas mörka färger.

Min äldsta lillasyster är 2½ år yngre än mig. Hon är född en julaftonskväll för drygt 27 år sedan. Hon utbildade sig också till lärare, och arbetar tillsammans med våra gamla lärare. Till vardags tycker hon om att ränna på Friskis & Svettis och pussa på Tobias. Vi är inte särskilt lika, varken till sätt eller utseende.

Min yngsta lillasyster är en sladdis. Hon är tolv år yngre än mig, och det är ingen hemlighet att jag inte tyckte att det var nån höjdare att få ett syskon då. Som tur var ändrades detta så fort hon såg dagens ljus en kväll i augusti för snart 18 år sedan. Till vardags går hon andra året på gymnasiet, samhällsprogrammet med ekonomiinriktning, pussar på Jonas och simmar. Det är även hon som är mest lik mig, både utseendemässigt och till sättet. Jag känner igen så oerhört mycket i det hon gör och säger.


Flumbild på systrarna, en novemberdag 2009 i Borås.


Kommentarer
Postat av: Elin

Min storasyster har alltid ställt upp för mig, och alltid varit min idol! Ich liebe dich!

2011-03-03 @ 07:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0