Frustrerad

I går var jag frusen, mådde illa, kände mig allmänt less och nere. I morse vaknade jag med vad jag trodde var nackspärr. Tog en ipren och knatade iväg till jobbet. Frågade min kollega J, som är utbildad massör, vad jag kunde göra. Han sade att det inte var nackspärr utan en muskel som var i kläm. Han sade oxå att den där ipren jag tagit var totalt onödig eftersom det bara gjorde nåt med nerverna. Jag fick en stretchövning jag skulle göra. Dessutom fick skolsyster smörja in mig med zon-salva. Varken salva eller stretch hjälpte. Jag har haft ont som fan (ursäkta franskan) hela dagen. Det var lite drygt att inte kunna ha full koll i klassrummet, huvudet hängde liksom inte med i samma tempo som vanligt. Eleverna undrade om det var roligt att vara robot och tyckte dessutom att jag kunde dansa lite, haha. Efter jobbet hade jag bestämt att jag skulle simma. Tänkte att jag försöker iaf, funkar det så funkar det. Jag hoppade i vattnet och började simma. Efter 250 meters simmande (både rygg-, crawl- och bröstsim) gav jag upp. Jag hade helt enkelt för ont. Jag blev frustrerad! Riktigt frustrerad! Jag ville bara släppa ut all smärta i vattnet, och det funkade inte. Fan.

Väl hemma tog jag fram mitt kära tigerbalsam och knådade in det på nacken. Det bränner. Halleluja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0