Stressfeber

Idag vaknade jag med 39 graders feber. Jag borde väl insett att något var galet eftersom jag vaknat 4 gånger i natt, haft frossa mm. Hur som helst så har jag ont i hela kroppen, och insåg snabbt att något jobb blir det inte för mig. Åkte dock dit klockan sju, fixade i ordning allt om det nu är så att jag blir borta länge. Har två prov denna veckan som behövs iordningställas så att någon kan göra dessa med eleverna, det är ju betygsättning om en vecka. Väl hemma igen sov jag en timme, och nu är febern nere på 37. Känns skönt, trots all värk i kroppen. 

Det är väl märkligt att man ska få feber pga stress?? Jag har sällan varit så sjuk som jag varit denna höst, och jag vet att det beror på stressen på jobbet. Just nu är inte jobbet en hållbar situation eftersom vår chef byter arbetsplats vid årsskiftet och vi vet ännu inte om det kommer någon ny då, eller om vi är chefslösa ett tag. Vi går alla på knäna och det läggs nya arbetsuppgifter på oss hela tiden.

Nåja, nu ska jag inte prata mer om tråkigheter.

I söndags var vi på dop, och det gick suveränt. Melvin var duktig, åtminstone andra halvan av gudstjänsten, haha. Goda smörgåstårtor och moussetårtor efteråt. Hemma hos M vid åtta, jag orkade inte köra hem då, så vi ställde klockan på 05.15 igår och så körde jag hem klockan 06 istället. Hann i god tid till jobbet, trots blixthalkan.

I natt har det kommit snö, ca 5 cm. Måste erkänna att det är ganska fint ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0