Lucka 1 - Berätta om dig själv

Hallo, ich heisse Jenny.

Den meningen var det bland det första jag lärde mig hösten 1994 när jag började läsa tyska på högstadiet. Inte anade jag då att jag tio år senare skulle vara utexaminerad lärare i svenska och tyska.

Jag arbetar alltså som språklärare på en högstadieskola i staden där jag bor. Jag bor på en sida stan, jobbet ligger på andra sidan stan. Praktiskt och skönt.

Jag är född och uppvuxen på det underbara Österlen (och får ofta frågan hur jag kunde flytta därifrån, men det är en annan historia). Mina första 8,5 år bodde jag i vårt nybyggda hus i en liten byhåla. Därefter flyttade vi till en gård utanför byn, där mina föräldrar fortfarande bor kvar. Jag gick samhällsvetenskapliga programmet på gymnasiet i Simrishamn. Mina favoritämnen i skolan var språk (nähä??!). Jag påbörjade min lärarutbildning i Malmö hösten 2000, gillade det inte, begärde att få börja i kristianstad vilket jag även gjorde och fullföljde där mina studier. Tog min examen i december 2004. Jag flyttade till Västergötland i augusti 2008, det var jobbet som förde mig hit.

Min familj består av mamma, pappa och två systrar. Vi har haft två hundar, miljoner katter och tusen kaniner. Ungefär. Lite marsvin också. Min första kanin fick jag när jag var 4 år gammal. Hon var kritvit och hette Linda. När Linda dog fick jag en ny kanin. Hon var kritvit och hette också Linda.

På fritiden tycker jag om att simma, promenera, läsa, dansa, scrappa, umgås och baka. När jag var yngre simmade jag och dansade. Jag har även testat bordtennis och handboll. Under gymnasiet och flera år framåt tränade jag på Friskis o Svettis, där jag även var värd i flera år, minst 4 gånger i veckan.

Vad gäller reser har det mest blivit Skåne och Västkusten på sista åren. Jag älskar vår fina huvudstad. Mitt favoritland är Österrike.

Jag har brunt hår, bruna ögon, är 165 cm lång och väger för mycket. jag är närsynt. Jag varierar mellan linser och glasögon. Mina favoritprogram på TV är Arga snickaren (jag gillar hans ödmjuka sida, hahaha) och Desperate Housewives, men jag tycker att DH har flippat ut lite väl mycket. Jag gillar inredning.

Jag är tillsammans med min fina M, som jag älskar oerhört mycket och som gör mig till världens lyckligaste.

Jag kommer säkert på mer som jag fyller på med ;) Mer om mig hittar du i mitt Boken om mig-försök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0