Pärlor

Nu är det hög tid för en låt av Kent, som för övrigt är ett av mina favoritband. Dock gillar jag "gamla" Kent mer än "nya". Håll till godo med "Pärlor":

Sagor för barnen som är som du
(Om en tunnel vid ljusets slut)
Jag är din vän och vi lär oss av varann
(Det är ett av skälen)
Ge dom ett finger och värm min hand
(I ett iskallt Ikea-land)
Du är min vän och vi lär oss av varann
(Bara ett av skälen, ett av skälen, ett av skälen, ett av skälen)

Så snurra min jord igen
Radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde och världen håller andan
(Vilken färg har själen)
Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Allt som du gör blir till pärlor på min panna
(Vilken färg har själen, älskling)

Ge oss en chans, vi är äldre nu
(Vi ser ljuset vid tunnelns slut)
Ge oss en chans, vi kan lära av varann
(Det är ett av skälen)
Sagor för barn som är vuxna nu
(Teven står på som bakgrundsljud)
Jag är din vän och vi lär oss av varann
(Bara ett av skälen, ett av skälen)

Så snurra min jord igen
Radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde och världen håller andan
(Vilken färg har själen)
Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Allt som du gör blir till pärlor på min panna
(Vilken färg har själen, älskling)

(Vilken färg har själen)
(Vilken färg har själen)
Snurra min jord igen Radion spelar vår sång Stockholm ligger öde och världen håller andan (Vilken färg har själen) Snurra min jord igen För allt vi drömde en gång Allt som du gör blir till pärlor på min panna (Vilken färg har själen, älskling) (Vilken färg har själen)
(Vilken färg har själen)
(Vilken färg har själen)
(Vilken färg har själen)

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att du gillar Kent! Har lyssnat på dem långt innan de blev kända så det är kul med fler fans!

Förutom mig, är det nog det bästa Eskilstuna producerat!

2010-09-09 @ 07:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0