Tisdag

Mina nior är på prao nu i två veckor, vilket innebär att jag har ca 1/3 mindre lektioner. Jag är tacksam för detta eftersom jag har feta rättningshögen att ta itu med, och betygen ska ju skrivas senast måndag. Jag känner dock att betygen är i stort sett klara, men man vet aldrig... ;)

Idag slutade min sista lektion halv elva. Jag har arbetstid till kvart i tre, så jag tänkte jag kommer att hinna en massa ;) Skrev värsta listan på saker som behövs göras nu under veckan. Efter det tog jag lunch med Markus. Det var fiskgratäng och den var så himla god! Jag hamnade i paltkoma efter maten ;) När jag gick upp till personalrummet var jag så trött att jag gick och lade mig i soffan ;) hehehe. Tänkte vila lite, men då kom Emmelie och Emil in i rummet så jag satte mig i en fåtölj och tjötade med dem istället :) Tur det, för annars hade jag somnat... I promise!

Hur som helst så hann jag en hel del på eftermiddagen, hann förbereda åttornas läxförhör, städa skrivbordet, rensa i min tidningshög, ringa runt mm. Tidningshög tänker ni... hmmm.. Jo ser ni, jag klipper ut bilder från tidningar, laminerar dem och använder i undervisningen. Eleverna plockar en bild, och pratar utifrån dem. Pedagogiskt & enkelt ;)

Har hunnit med en promenad, och ska alldeles strax hoppa upp i soffan och titta på Knullar fiskar? Det är en tysk ungdomsfilm som jag tänkte visa för åttorna. Mer om filmen finns på

http://www.bio.nu/film/?id=100656

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0