Borås by bike

Efter jobbet idag skulle jag cykla till Sportson och bestämma tid med dem när de ska byta slang osv eftersom mina däck inte håller tätt. Jag passade även på att köpa en ny röd hjäm! Det är verkligen ingen höjdare att cykla i denna stan i rusningstrafik... Hjälmen kostade 399kr och var enligt killen den mest sålda modellen. Bra sa jag, jag är en röd person så den ska jag ha! Ja, fortsatte han, den matchar din jacka, i båda nyanserna! Jajamen om den gör! Så här ser den ut:






















Efter cykelaffären cyklade jag till Eko där jag skulle handla kortlekar till undervisningen. De var slut! Morr! Upp till Bokia, hittade en billig variant som kostade lika mkt som på Eko, köpte 6 st.

Sen begav jag mig hemåt, och naturligtvis började regnet att vräka ner just då. Cyklade genom hela Borås i ösregn. En upplevelse som jag kommer att få uppleva igen, jag menar det e ju Borås vi snackar om haha ;). Dags att slänga ner regnbyxorna i ryggsäcken (i garderoben gör de ingen nytta), och kanske dags att skaffa en vattentät ryggsäck med andra ord?!

Väl hemma var jag genomvåt in på kroppen, utom på överkroppen (eftersom min Didriksonjacka håller tätt, hallelujah va jag älskar den jackan!), så jag tappade upp ett varmt bad och gled ner i det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0