Onsdag

Onsdag idag och jag är föräldraledig idag och i morgon. Igår hade jag en rinnande näsa, men idag är den som bortblåst. Skööönt! Vi bakar linfröbullar och kladdmuffins (till fikat på jobbet på tisdag), och senare ska vi ge oss på att testa egen kebab!
 
I söndags var jag på barnloppis i stan. Hade inte tänkt att gå dit för vi behöver verkligen inte mer kläder. Jag gick dit i alla fall. Kom hem med två tröjor till Alfred (en Me&I och en Fix) och tre tröjor åt kusinerna (Fix-tröjor) plus en leksak för 80 kr totalt. Kläderna verkade knappt använda, och det tittar jag på om jag nu ska köpa begagnat. Vi får så mycket kläder av kusinerna så det täcker egentligen allt. De kläderna jag köpte åt kusinerna blir bra dagiströjor, sånt kan jag tycka är suveränt att köpa begagnat. Det finns i regel tvåtredjedelar så mycket rosa som blått på loppisen. Nu hann jag inte kolla över hela loppisen, för jag hade lite tidspress, men jag är nöjd med mina inköp. Hon som sålde kläderna jag köpte har själv tre egna pojkar och jobbar på Lindex i stan, så hon har mängder av pojkkläder. I våras köpte jag en sprillans ny vinteroverall av henne för femtio spänn.
 
Efter loppisen var jag och Alfred hos Philip på träff med hans kompisar Philip, Finn o Ellen (och deras mammor så klart). De hade verkligen jätteroligt, och i bilen hem satt Alfred och pratade hela tiden, jag är säker på att han berättade om vad de gjort. Philip var superglad att det kom kompisar hem till honom och lekte med hans saker. Vi försöker träffas med jämna mellanrum. Det är skönt att se hur de utvecklas i olika takt och det är roligt att umgås med folk i samma situation.
 
Förresten, jag undrar vilka som läser min blogg nu efter mitt uppehåll?? Kajsa vet jag, du är gjuten! Elin också. Ni som läser får gärna lämna ett avtryck!
 
Ha en najsig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0