Kladdmuffins

Idag är det dags för det recept jag nog bakat under längst tid, nämligen kladdmuffins. Supergoda och krämiga, inte så konstigt att de blir succé! I receptet står ca 15 st, men jag brukar göra ganska stora så mina blir sällan fler än tolv. Lycka till!


100 gram smält margarin
2 ägg
2½ dl socker
1½ tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao (jag gillar kakao så jag är inte så kinkig med att mäta :D)
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

Sätt ugnen på 200 grader (varmluftsugn 175 grader).
Ställ pappersformarna på en plåt.
Smält smöret och låt det svalna.
Vispa socker och ägg pösigt.
Tillsätt de övriga ingredienserna.
Blanda till sist i matfettet.
Fördela smeten i formarna. Fyll dem inte till mer än tre fjärdedelar.
Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.


Update: muffins bakade idag 110913 uppe i hemkunskapen.
De blev inte lika fina där som mina hemma brukar bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0