Midsommarhelgen

Midsommarhelgen spenderades på Västkusten! Vi hade hyrt en stuga i Nordby ca 4km utanför Fjällbacka. På torsdagen åkte vi upp - jag hämtade D, D och D i Göteborg och sen begav vi oss norrut. Köerna var inte så farliga som jag trott, men det tog så klart ändå sin lilla tid (två timmar från Gbg). Vi var framme strax före halv nio och då grillade vi korv och bara njöt på stugans altan. Stugan låg perfekt mitt ute på landet. Hästhagen låg rakt framför altanen och rådjuren kom varje dag för att "leka" med hästarna. Känns skönt att det var så rofyllt - mysigt samtidigt som man kopplade av. Kunde blivit jobbigt om vi bott inne i Grebbestad tex, vilket tempo liksom...

Hur som helst, fredag och lördag utforskade vi trakten rejält - det blev Fjällbacka, Hamburgsund, Hamburgö, Vitlycke (hällristningar), bryggdans (vilken besvikelse...), årets första smultron, hustitt och en vansinnescykeltur i skogen (sorry, jag trodde verkligen jag visste vägen...). Helt underbart har det varit och jag tror att jag talar för alla åtta som var med när jag säger att det gör vi gärna om!
Här kommer lite bilder:

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0