Indonesisk kyckling

Ett av mina favoritrecept, det är gott och är enkelt att laga till. Dessutom fungerar det utmärkt till matlådor.

Indonesisk kyckling (ca 4 pers)

1 grillad kyckling (jag använder Icas motsvarighet till Stinas kyckling)
1 stor grön paprika (jag använder gul, eftersom jag inte är så förtjust i grön)
3 dl vispgrädde (jag använder matlagningsgrädde)
1 krossad/pressad vitlöksklyfta
1-2 tsk curry
1 msk sambal oelek
1 dl mango chutney original

Finfördela kycklingen. Lägg den i en ugnssäker form.
Strimla paprikan. Lägg den ovanpå kycklingen.
Vispa grädden till löst skum (behöver man inte om man använder matlagningsgrädde).
Blanda i curry, vitlök, sambal oelek och mango chutney. Rör runt :):)
Häll över kycklingen.
 
225 grader, 20 min.
Servera med ris och sallad.
 
 
Trackback
RSS 2.0