Nya regnkläder

Förra sommaren köpte jag mitt första Didrikson-regnställ, ett med gråa byxor och röd jacka. Jag har använt denna jacka varenda dag under vår o höst sedan dess, den är helt perfekt. Inte bara perfekt som regnjacka utan perfekt som vårjacka. Snygg är den med ;) Jag har varit oerhört nöjd med att jag varit snustorr under regnkläderna, och det säger en hel del eftersom jag bor i Sveriges i särklass regnigaste stad! Redan i höstas letade jag efter en ny jacka, eftersom jag ville förnya mig, plus att det är praktiskt att ha en extra när den röda inte hunnit torka efter tvätt osv. Jag har letat och letat, inte hittat det jag sökt och dessutom tyckt att det varit för dyrt.

Idag gick jag in på Sportex för att leta efter en ny vinterjacka. Då ser jag den! En hel vägg med Didriksons regnkläder! I´m in heaven! :)

Jag börjar kolla in färgerna - rött, lila, limegrönt, svart, blått och... CERISE!!! Cerise, som jag blivit kär i på sistone! (Var förresten sugen på en cerise vinterjacka.) Jag hittar min storlek, den passar, jag blir kär... Ser priset, 699 kr för jacka o byxa, helt okej (mitt röda set köptes oxå på rea, 899kr)! Jag får beslutsångest, det kanske är bättre med ett helt svart regnställ? Hittar inget i dammodell, ber om hjälp, vi hittar en unisex-modell. Den jackan är längre både i modell och ärmar. Den känns bra men jag gillar inte att det är en blå dragkedja istället för en svart. Byxorna är dessutom långa, så klart, det är en unisex-modell, men sånt kan man ju vika upp. Jag velar... svart eller cerise... Båda kostar lika mycket. Till slut ber jag en expedit om hjälp. Hon säger att det kvittar, båda sitter bra, men den cerise är helt klart häftigare. Dessutom syns man bättre i en cerise än i en svart. Därmed var det avgjort, det blev en cerise jacka med tillhörande svarta byxor :)




Efter Sportex köpte jag semlor, med vaniljkräm istället för mandelmassa, och körde hem till min kollega Irene. Hon blev eld och lågor när hon såg min jacka. Den blev klart godkänd :) Semlorna var mumsiga, jag tänker inte köpa med mandelmassa i hädanefter :)

Igår hamnade jag på Bishop med Claes o Mats. Det var trevligt. Jag kom dit ganska så sent (efter halv elva). Vi satt kvar till halv ett, då körde jag grabbarna hem. Nu vet jag allt om Claes grannar hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0