Lucka 17 - Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig

En perfekt dag inleder med att jag vaknar utvilad. Jag går upp, besöker badrummet, förbereder min frukost och äter denna. Eventuellt förbereder jag dagens lunch, om jag inte bestämt mig för att äta i matsalen. När jag är klar i köket beger jag mig åter till badrummet där jag borstar tänderna. Sedan är det dags för påklädning. Efter detta fixas hår och eventuellt ögon. En bra dag orkar jag sätta i linserna och sminka mig. Alltför ofta struntar jag i detta och kör på med mina glasögon. Därefter chillar jag lite, om jag hinner, framför datorn innan det är dags att bege mig till jobbet. Jag cyklar, åker bil eller buss dit. Föredrar så klart att cykla då man får motion och frisk luft. Väl framme på jobbet kollar jag i mitt fack efter ny information, hojtar God morgon! till vår fina assistent Lollo, och går till arbetsrummet. Jag är som vanligt först på plats, efter Lollo, favvobiblo och vaktis. Startar datorn, kollar mailen, svarar eventuellt på mail, förbereder dagen. Försöker hinna in på biblan också och heja på Sara.

En perfekt dag försvinner mina lektioner i ett huj. En perfekt dag är mina lektioner superplanerade och lärorika. En perfekt dag är alla mina elever allerta och svarar rätt på alla frågor. Vem försöker jag lura? Min lektioner är sällan superplanerade, men fungerar väl i alla fall. Mina elever är som andra elever, vissa totalt omotiverade - andra går in för det med blodigt allvar. Jag gillar utmaningar, så det passar mig.

Efter alla lektioner hinner jag slappna av lite. Förhoppningsvis hinner jag slappna av lite under dagen. Det vore perfekt om jag hann sitta åtminstone 5 minuter i arbetsrummet varje dag. Jag förbereder morgondagen/nästa vecka om det är fredag. Kopierar. Svarar lite på mail som kommit under dagen.

En perfekt dag åker jag sedan hem. Är det en riktigt perfekt dag umgås jag med M eller någon annan underbar människa därefter.


Kommentarer
Postat av: Sara

Helt rätt!

2011-12-23 @ 09:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0