Veckan

Denna veckan skrev jag ingen lista på veckans måsten, kanske därför jag lyckats bättre än förra veckan?! :)
Det som var kvar att beta av var:

# Börja på att skriva lektionsplaneringar på datorn, inkl elevövningar, eftersom vi använder smart boards på jobbet. Det går framåt här iaf! Det ligger en hel del uppe på googlegruppen nu, men sjuorna kom med ett förslag som jag tänkt på själv innan faktiskt... en blogg! För min del känns en blogg enklare än googlegruppen, ska kolla med övriga grupper vad de tycker. Bloggen ska då i första hand vara ett verktyg för tex när de är hemma och är sjuka; gå in på bloggen, kolla läxorna, gör uppgifterna = inget att ta igen när de är friska. Samma funktion som googlegruppen, men troligtvis enklare att hitta.

# Sova minst 7 timmar varje natt. Denna veckan har jag sovit oerhört bra, minst 7 tim per natt! Me like :)

# Köpa jeans. Jajamen! Hittade på Kappahl på Kungsmässan i Kungsbacka igår! :)


I övrigt har helgen varit lugn. I fredags var det ett år sedan farfar dog, och idag är det fyra år sedan morfar dog.

Igår blev det en tur till Freeport och Kungsmässan i Kungsbacka. Köpte jeans & svart stickad (v-ringad) tröja, skönt att ha det avklarat. Köpte även present åt Henrik som fyller år snart. På kvällen blev det Trivial Pursuit-spelande hos Kirurgen.

Jag har gjort något med min vänstra axel/överarm. Har så förbannat ont, kan knappt röra den! Det är skitsvårt att klä på sig osv. Jag antar att jag har sovit i någon konstig ställning och på så vis fått ont. Igår försökte jag behandla med diverse kurer (ipren, zonsalva och liniment) men inget hjälpte. Nu har jag äntligen hittat mitt tigerbalsam o nu bränner det gött på armen ;) *peppar peppar*

Ja, i onsdags var jag ju då hos doktorn och fick konstaterat högt blodtryck. Var hos skolsyster i fredags och då låg trycket kvar på samma. Ska till vårdcentralen i veckan för återkoll.



Kommentarer
Postat av: hmm

Det står inget om resultatet av ert TP spelande.. vi vill läsa om hur det gick... Ge oss resultatet.. Fast jag tror nog den där kirurgen vann. han verkar vara en skarp kille ;)

2010-09-12 @ 17:34:27
Postat av: Jenny

Svar till hmmm aka. kirurgen: du hade ju läst på alla frågorna innan, hade vi spelat m mitt tp hade jag vunnit. så e det bara. ;)

2010-09-12 @ 19:42:27
URL: http://eisblume.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAAAAAAAAA!

2010-09-13 @ 07:54:25
Postat av: hmm

Oj kan det verkligen vara sant? Kan någon verkligen läsa 2000 frågor och memorera samtliga?

Ja han verkar absolut vara en skarp kille den där kirurgen isåfall :)

2010-09-13 @ 17:48:48
Postat av: Jenny

du ger dig inte va ;)

2010-09-13 @ 19:18:26
URL: http://eisblume.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0