Bilder från Dalarna

Under midsommar var vi hos Ms kusin med familj i Söderbärke i södra Dalarna. Därifrån åkte vi vidare mot Värmland där vi bla träffade Malin, som varit min brevvän sedan december 1992!, innan vi åkte hemåt efter en vecka. Vädret var perfekt. Här kommer lite bilder jag hittade i min mobil. Övriga bilder ligger i kameran, får försöka hitta den ;)
 
Vi grillade kôlbulle vid Ransbysätern med Malin, H o E. Es första kôlbulle, hon var som tokig i den!
Kôlbulle är typ som fläskpannkaka som man grillar över eld. Äter med lingon. Jag gillade det. Jag borde blivit värmlänning.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas du besökte kyrkan i Söderbärke, där har jag flera förfädrar (Tersmeden) begravda!

Svar: självklart kollade jag in kyrkan :)
eisblume.blogg.se

2012-09-04 @ 07:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0