Sista året som tjugonånting

Om jag ska summera mitt sista år före 30-årsdagen så blir det såhär:

Jag...
...tog tag i mitt liv och började bugga igen. Bara positivt eftersom jag älskar det och jag har fått oerhört många nya kompisar.
...fick mitt första fasta jobb - yiiiiha!
...bytte bil - eftersom jag tröttnat på v70n och ville ha en mindre och helst bränslesnålare bil - och kör numera en v50 drivE, diesel. Inte mycket mindre tycker ni. Nej kanske inte, men det märks ändå. Dessutom; hallå, varför köpte jag inte diesel tidigare?! V70n har aldrig känts som min, antagligen beror detta på att mina föräldrar ägde den före, jag köpte den av dem.
...övervägde att köpa bostadsrätt. Gick på tre visningar men hittade inget bra. Idag känns det skönt, då priset på bostadsrätter sjunkit tre månader i rad.
...bytte lördagskvällarna på Grand mot lördagskvällar i Boråsparken, på Liseberg, i Sigges loge eller något annat dansställe.
...slutade i stort sett helt att dricka sprit. Undantaget var min fest i lördags (och ja, jag ska hålla mig till vin och cider. Ingen snaps!), men man fyller ju bara 30 en gång. Anledningen till att jag nästintill slutat att dricka är att jag klarar inte av att bugga då ;)
...började succesivt må bättre och bättre.
...spenderade sportlovet med att jobba på lovskolan.
...såg min första film i 3D - Kung Fu panda 2, på Bergakungen i Göteborg.
...fick problem med blodtrycket.
...bestämde mig för att inte vara 6 veckor i Skåne under semestern. I år blir det tre. Tror jag.
...gjorde om hemma med lite ny inredning/nya detaljer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0