Panik

Efter lunch idag skulle jag sätta mig och läsa in mig på min nya kurs som börjar på onsdag. Fick panik då jag insåg att första uppgiften skulle lämnas in IDAG! kl 16.00. Så här såg uppgiften ut:
 
 

En livsberättelse

 

Syftet med denna uppgift är att du som student ska få en djupare förståelse för vad migrationen innebär för den enskilde individen. Berättandet är centralt i våra liv och vi använder berättelser för att förstå vår omvärld samtidigt som det också är genom berättelser som vi skapar våra identiteter.

 

Din uppgift är att intervjua en person som invandrat till Sverige inte genom att ställa frågor utan genom att låta personen berätta om sina erfarenheter. Intervjupersonen väljer själv vilka händelser som hon/ han berättar om.

 

Tänk på att det är viktigt att du informerar den person du intervjuar om syftet med intervjun och hur du kommer att använda den. För att skydda personen bör du även avidentifiera henne/honom genom att byta namn eller andra fakta som leda till att personen identifieras i din redovisning.

 

Som tur var hade jag redan varnat min gamla kollega Kristjana om att jag ville intervjua henne, så det blev till att mmsa uppgiften till henne, och så ringdes vi under eftermiddagen. Nu känner jag Kristjana så pass bra, att jag hade rätt bra koll på hennes invandring och kunde förbereda texten innan jag fick slutgiltiga svar. Skickade iväg den kvart över tre idag, ca 800 ord (max var 1500 ord). Det är jag nöjd med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0