Kycklingpaj (stark)

Det här receptet har jag fått av Emil & Maria. Gillar man inte stark mat ska man inte testa det. Inte för att det är jättestarkt men vissa är mer känsliga än andra. Håll till godo.
 
1,5 dl vetemjöl
50 gram smör
1 msk vatten
(eller gör som jag, gör den pajdegen du kan bäst ;) haha)
 
1,5 msk jalapenos i burk, hackade
2 kycklingfiléer, delade
1 gul lök
150 gram färska champinjoner
margarin
100g philadelphiaost
0,5 burk taco salsa (här kan du ju välja starkhet)
200 gram ost
margarin att steka i
 
Sätt ugnen på 225 grader. Rör ihop en smidig pajdeg, låt den vila och platta sedan ut den i formen. Grädda i 10 minuter.
Hacka löken, dela champinjonerna och dela kycklingen i lagom bitar, fräs sedan ihop allt i en stekpanna.
Tillsätt salsa och philadelphiaost. Rör om väl!
Bred ut jalapenos i pajskalet, därefter kycklingröran. Strö över osten.
Gratinera i ca en kvart eller tills osten har smält.
Det går bra att servera med tacoships och salsa om man känner för det. Sallad också så klart.

Tog inga närbilder på pajen, men den är till vänster på denna bilden. Till höger är Thereses paj. Bilden är från när vi hade Henrik & Jessica över på middag för en månad sen.
 
Ikväll slipper vi laga mat, det blir kräftsoppa hos Therese & Kristian till middag. Det ska bli mums filibabba!
 

Kommentarer
Postat av: Muffin

Åh, vad det låter gott - måste testas. Ena dottern och jag gillar starkt som tusan och maken och den andra dottern gillar inte så starkt. Kanske ska göra den när det bara är vi 2 hemmma....:)
Tack för din goa kommentar på min blogg, jag blir jätteglad och det är så kul att se vem som är på besök!
Kram!

2012-10-22 @ 20:57:26
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0