Det där med att vara tacksam

En fd nia made my day nyss. Jag är så glad när de hör av sig och tackar. Blir varm i hela kroppen. Det är ett bevis på att jag gjort ett bra jobb och att de tagit till sig av detta.

Jag var alltid den som tvingade mina tyskelever att spara varenda kompendium o "litet" papper jag gav dem, för de vet inte vad som kommer på gymnasiet osv. Idag fick jag ett mail där eleven skrev att tack vare att hon sparat alla papper kunde få behålla sitt studiemedel trots att hon missat lektioner, detta pga att hon kunde ta igen det hon missat med hjälp av gamla papper o på så vis klara sig vidare.

Vad var det jag sa?!
Jag må vara en curlande lärare, men det lönar sig ju uppenbarligen! (Min vikarie är väldigt öppen med att hon minsann inte curlar. No comments about that.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0