Annas kladdkaka

 
En riktig kaloribomb! Fick receptet av en fd kollega för något år sen. Kakan blir godast om den görs dagen innan. Förra veckan bakade M denna till sitt jobb eftersom de skulle fira en kollegas födelsedag (himla bra tradition där tycker jag, att den som fyller år slipper baka, de andra turas om. Den som fyller år har tillräckligt att stå i hemma. Inte alls dumt!)
 
Sätt ugnen på 175 grader.
 
Blanda
3 dl socker
4 msk kakao
1,5 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1/4 krm salt
 
Smält 125 gram smör och rör ner de torra ingredienserna.
Rör ner 2 ägg.
Bred ut smeten i en smörad och bröad form.
 
Strö riktigt med Polly över smeten.
Grovhacka Premiumchoklad och strö över.
 
Grädda i nedre delen av ugnen i 27 minuter.
 
 
Vill du göra receptet till många i en långpanna? Gör 2,5 satser!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Oj oj vilken kaka! Sitter nu framför datorn och dricker te önskar jag hade en bit av din smarriga kaka :)

Svar: Kul med kommentarer :) Vilken härlig blogg du har, den ska jag besöka ofta nu när vi ska ingå projekt testa ett nytt recept i veckan ;)
eisblume.blogg.se

2012-10-29 @ 18:42:12
URL: http://ensmakavmoten.blogspot.se/
Postat av: Malin

Men åhhhh!! Ska jag komma ihåg tills nästa kalas! :)

2012-10-31 @ 11:54:29
URL: http://gottoblandat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0