Tröttsamt

Idag är det den 25 maj och jag har fortfarande inte fått in allt betygsunderlag som jag behöver... Jag satte 22 maj som sista datum, för jag vet att jag gör mig själv och eleverna en björntjänst genom att skjuta fram det ännu mer. Vissa inlämningar i en klass skulle vara inne vecka 6. Vissa kommer därför inte att få betyg, pga otillräcklig bedömning (har de dessutom inte visat under lektionerna att de arbetat, då är det extra svårt).

Detta hävdar en klass är mitt fel, eftersom jag inte lärt dem att lämna in i tid?!
De hävdar också att det är min plikt att arbeta under helgen.
De kommer ständigt för sent.
De ifrågasätter varför vi gör läsförståelser.
De kommenterar det hela med att de inte ska ha mig nästa år, så de skiter väl i vilket.

Behöver jag ens kommentera att jag är glad över att det snart är sommarlov?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0