Hallänning

På fredag den 1 juni är jag teoretiskt hallänning, eftersom jag from då är skriven hos M. I praktiken är jag boråsare ett par veckor till, tills lägenheten är riktigt tömd och slutbesiktningen godkänd. Det känns absolut bara bra att starta ett nytt liv med M, men självklart kommer jag att sakna Borås. Jag längtar verkligen tills vi bor ihop, det är inte det, jag vet att det är det enda rätta, men i hjärtat kommer jag nog alltid vara boråsare (på mitt sätt). Tur att det inte är längre hit än att man klarar av att åka hit, ofta!

Saker jag kommer att sakna med Borås är:
-Knalleland (är någon förvånad att detta står först?!)
-att inte hänga i Boråshallen och heja på mitt favvobasketlag (med den bästa coachen)
-stan i allmänhet
-mina superfina kollegor
-nybyggda o fräscha simarenan
-djurparken
-min fina frisörska Johanna på Håroskopet
-mina otroliga kompisar jag lärt känna genom åren
-min lägenhet och balkong


Saker jag inte kommer att sakna med Borås är:
-idioterna i mitt hus som varken klarar av att tvätta/hålla rent i tvättstugan, sköta sig eller rätta sig efter regler
-de fula skulpturerna i stan som jag inte begriper mig på
-rusningstrafiken genom stan
-vissa saker med mitt jobb som stundtals gör det olidligt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0