Två snabba, kalla såser

Jag älskar lax, äter lax ca 2 gånger i veckan. Har i drygt 2 års tid ofta ätit stekt lax tillsammans med kokt potatis och en sås gjord på

creme fraiche
hackad rödlök
pressad citron
vitpeppar
dill


Mums säger jag!

Förra tisdagen var jag bjuden till kollegan Ulla på tapas- och basketkväll. Då bjöd hon på en mumsig sås som passar bra till tex lax och rökta saker. Receptet på såsen var inte svårare än så här

creme fraiche eller turkisk yoghurt
hjortronsylt (jag tog ca 2 msk, beror på hur söt du vill ha den)
salt (gärna flingsalt så att du känner det salta)
vitpeppar


Två helt olika såser, den ena syrlig, den andra söt. Dock i stort sett lika enkla att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0