Grekiska tavernan

Idag firar vi ett halvår, och detta har vi firat med att äta trerätters på Grekiska tavernan.



Vi valde från deras söndagsmeny, och det var så klart mumsigt. Jag glömde kameran hemma, och jag glömde fota efterrätten (baklava med glass för båda), men här kommer lite mobilbilder på maten :)


Min förrätt
Dolmadakia    
Risfyllda vinbladsrullar
Bladen hade mkt smak, och hela alltet smakade helt annorlunda än vad jag väntat mig.

Martins förrätt
Htipiti    
Fetaostmix med chili
En het röra!


Martins huvudrätt
Spanakopita    
Pita fylld med en röra av fetaost och spenat
Spenaten blev väldigt mild i smaken.


Min huvudrätt
Souvlaki  
Grillspett på fläsk
En riktig klassiker, tzatzikin var underbar!

Helt klart mumsigt alltihop, och att det var söndagspris (trerätters för 129 kr/pers), det var ju bara ännu en positiv grej! Skönt att bli serverad och slippa disken ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0