Livet utan Ica Maxi

Under min tid i Borås var jag stamkund på Ica Maxi, en affär som jag fullkomligt älskade. Det fanns allt och lite till. Sen flyttade jag till Falkenberg... Där har de visserligen fyra större affärer (Ica x 2, Coop o Willys) men inget Maxi. Willys är väl de som kommer närmast anser jag.

Nu är jag i Skåne. Jag borde vara glad att ha affären nära och att min syster jobbar där, men allt jag känner när jag går in i affären är irritation för att jag inte får med mig allt på listan. Hur svårt ska det vara att ha vaniljyoghurt hemma? Att ha ett helt okej utbud av laktosfria produkter (inte bara en sak av varje)? Jag vet att jag är gnällig, men jag tycker inte det är särskilt kul att åka runt till olika affärer för att köpa ingredienser till min moussetårta, (Den enda purén de hade på Ica var blåbär. Funkar sådär i min mangotårta, eller?!) eller till min vardag för den delen.

Ica Maxi, kan man få hemleverans? 36 mil?

Kommentarer
Postat av: Prralin

Det finns nog närmre ICA Maxi än 36 mil... :)

Svar: Ja, jag vet, fast inte mitt Ica maxi ;)
eisblume.blogg.se

2012-07-11 @ 11:18:16
URL: http://www.prralin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0