Första delen av jullovet

Jag åkte till Skåne den 22 december. Tog det lugnt, förberedde julfirandet osv. Julafton som vanligt hos mamma o pappa. Jag fick bra saker i julklapp, t.ex. en grillstekpanna, pengar, frimärken, pepparkvarn, klocka, pussel, filt, liten jordglob mm. Finaste presenten finns dock inte med på fotot, men det hänger runt min hals! :)


I mellandagarna blev det bla en tur till Kristianstad med Fanny & Elin, samt två vändor till Gröna ladans loppis. På Gröna ladan hade de rea, haha. Hur som helst så köpte jag bla gamla kryddburkar (inte sådana jag varit på jakt efter men de duger) och hyacintvaser samt ett femtontal skålar till uthyrningen. Mamma gick på vindsjakt och hittade sin gamla jordglob! Det var hennes farmor och farfar som hade den, och nu ska hon bara byta elsladd till den och sen åker den med mig norrut. Tjohooooo!!! :)



Bilen blev servad den 27:e, allt bra. Jag umgicks med Tess under tiden, vi gick på stan mm.

M kom ner den 29:e, och sedan lekte vi turister i några dagar. Vi hann med Ales stenar, Simrishamn, Kåseberga, Löderups strandbad, Glimmingehus (inte inne så klart, det är ju stängt för säsongen) mm.

Ales stenar är alltid lika mystiskt vackert!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0