Andra delen av jullovet

Nyår firade vi med min familj och mormor. Vi var först i Skillinge kapell och lyssnade på när Fanny sjöng. Därefter mat och lite spel. Tjejerna vann över killarna, båda gångerna :) Dagen efter körde vi norrut, umgicks med Ms familj.

Dagen efter åkte Elin och Jonas till Gekås och stannade hos oss efter det. De sov över till tisdagen. Vi var ute och gick, längs Ätran, på friluftsteatern, hälsade på djuren vid friluftsteatern mm. Vi var perfekta värdar och bjöd på våfflor till fika samt kalkonfilé med potatisgratäng på kvällen. Inte illa!!!



Elin är skitnöjd när hon står på samma scen som Stefan & Krister brukar göra ;)


Galten, visst är han fräck :P


Denna söta varelse blev jag dödsförälskad i! Jag ville ta med honom hem med det samma!!!

Resten av dagarna i Falkenberg tog vi som de kom. Vi var på Gekås, hälsade på favorit-Hugo och favorit-Melvin, hade frukostdate med Jessica & Henrik, tog promenader mm.

Dagen efter stormen Emil var det väldigt blåsigt, men vi trotsade blåsten och gick 4 km i motvind till favoriterna (se ovan). Hem hade vi medvind.

I torsdags begav vi oss till Borås, och jag lämnade blod. På kvällen var det lite häng hos John innan övriga skulle dansa. Vi åkte hem och packade, i säng tidigt, upp lagom tidigt och styrde bilen till brorfamiljen. Vi åkte sedan till Dumme mosse. Det var jättemysigt, men en aning blött ;) Efter promenad blev det grillning och sedan hem. Det var skymning när vi åkte hem, underbart vackert!



 




1


På lördagen var det kalas för brorsonen Gustav som fyller 7 idag. Det blev god fika mm.


Jag vill oxå ha isfackla på min tårta när jag fyller år :)


Sötaste skylten fick Melvin när han sov i Felicias säng, med dörren stängd.

Idag har vi bakat eget knäckebröd. Det var jättelätt och det kommer vi att göra fler gånger! Mumsigt blev det också!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

dumme mosse är mysigt:) har iofs bara gått där på sommaren.

vart ligger gröna ladan?



brev är på g :)

2012-01-09 @ 10:33:26
URL: http://pimsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0