Long time no see

Vem kallar det mammaledig? Ledig??? Det är ett heltidsjobb att ta hand om en bebis. But I like it.

Just nu sover A. Han har banne mig sovit hela natten (23-06.30) och två timmar nu i fm. Det funkar för mig, jag får ta att han är vaken resten av dagen, bara jag får sova på natten. Jag har slagit in Gustavs julklapp som var den enda som ännu inte var inslagen.

På tal om julklappar, hur gör ni?
I år har vi sagt ifrån att vi inte vill ha något i julklapp. Det hoppas jag respekteras. Folk får gärna ge A julklappar, det är upp till dem, men M och jag ger inget och räknar inte med att få något. I år är det A som ger bort julklappar. Det handlar inte om att prioritera, vi anser helt enkelt inte att det är viktigt att byta grejer. Det viktiga är att vara tillsammans. Syskonbarnen får klappar och så har A då fixat lite småsaker till mostrar och farbröder osv. Med en nyfödd i huset finns det ingen möjlighet att hinna runt och handla åt hela tjocka släkten, även om man kanske skulle vilja det. Eller, det finns inte det för mig i alla fall, för jag vill ha en glad pojke som inte ska stressas runt i affärer och ev ammas på ett café. Nej, han behöver lugn och ro och få mat när han vill.

På tal om mat, nu ska jag äta innan han vaknar. Jag hoppas även på att hinna lägga upp lite recept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0