Kasslergryta

Hade en bit kassler hemma och sökte på recept. Hittade inget jag gillade till hundra procent så jag improviserade ihop ett eget, riktigt enkelt. Middag på en halvtimme inkl risets koktid.
 
Strimla kassler i bitar. Stek dem lite lätt i en hög stekpanna.
Tillsätt purjolök och svamp som får fräsas.
När det blivit lite färg på saker och ting tillsätts en burk majs, tomatpuré och matlagningsgrädde.
Krydda efter behag, själv tog jag tog salt, peppar och persilja.
Servera med kokt ris eller vad du anser passar till.
 
Purjolök är ju by the way himla användbart! Jag har ofta strimlad i frysen som jag plockar fram. Gott i grytor, fläskpannkaka med mera!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0