Det första andetaget

Morgonen var tidig Dagen ännu trött
Dimmorna la slöjor över fält och äng
Träden brann och skiftade I gult och rött
Smektes av ett stilla, nästan ljudlöst regn

Och då tog Du Det första andetaget
Och det fyllde Dig med liv
Och jag såg I det rena anletsdraget
Där fanns löfte om en ny och hoppfull tid

Kanske trodde nån att det var en vanlig dag
Men för mig så hade just ett under skett
Livet skulle aldrig bli sig likt, och jag
Höll ett barn, det vackraste jag nånsin sett
 
Och då tog Du Det första andetaget
Och det fyllde Dig med liv
Och jag såg I det rena anletsdraget
Där fanns löfte om en ny och hoppfull tid

Och undret kan ske i varje andetag
För någon så börjar livet just denna dag

Någon tar nu
Det första andetaget
Någon fylls nu utav liv
Och just där
I det rena anletsdraget
Där finns löfte om en ny och hoppfull tid
 
Någon tar nu
Det första andetaget
Någon fylls nu utav liv
Och just där
I det rena anletsdraget
Där finns löfte om en ny och hoppfull tid

Där i blicken hos ett barn
Där finns drömmars ocean
Där finns löfte om en ny och hoppfull tid
(Linn Maria Wågberg)
 
Lyssna här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0