Klassresa?

I över ett år har vi planerat. De har sparat pengar, jag har dragit runt på New Body-försäljningar och vår/höstmarknader där de sålt hembakade kakor. Jag har ställt upp så in i helvete mycket för denna klass (22 pers), för att de ska få en bra klassresa, och för att jag tycker att det är viktigt att ha en bra sammanhållning och god relation till sin klass. Vi bokade tidigt en gammal skola på Hamburgö i Bohuslän, perfekt för detta ändamål. På ett år har de lyckats få ihop över 40 000 kr, och i torsdags hade vi föräldramöte kring resan. Vi bestämde då att senast onsdag ska de bestämma om de vill med eller ej (alldeles för sent egentligen...).

Ikväll när jag kom hem, startade jag datorn. Loggade in på min jobb-facebook. Där har jag fått mail att den o den o den inte följer med. Mail skrivna idag. Så jävla taskigt mot de andra. De som verkligen vill åka på klassresa. Lönt att åka på klassresa med tio pers? Knappast.

Otack är världens lön.

(Nej, det är inget aprilskämt. Det vet inte hälften av mina elever vad det är, eftersom de inte har svenska traditioner.)

Kommentarer
Postat av: Sara

Åk med de som vill, de andra får ha vanliga lektioner.

2012-04-02 @ 07:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0