Måndag

Igår fick jag halvt panik när jag insåg att bromsarna på min bil inte beter sig som de ska. Jag märkte detta när jag backade, ingenting annat. Fick tag i Claes, som lovade att hämta mig på Volvo i morse och köra mig till jobbet. Var på Volvo vid sju, fick domen att bromsarna var slitna och allt behövde bytas - bromsok, skivor, klossar och nåt till handbromsen. 8400 underbara svenska kronor. Jippi. Var måttligt irriterad när Claes hämtade upp mig, stackare hahaha. Fick skjuts av Erja till Volvo i eftermiddag, hon bor i Hökerum så hon ska ju ändå på det hållet. Reparationen blev lite billigare, 8046 kr. Hämtade bilen 15.45. Klockan 15.55 var jag tillbaka. Godkände inte reparationen. Bilen låter inte bra. Den pulserar mm. Ska lämna den i morgon bitti och får lånebil under dagen. To be continued alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0