Lägenhetsjakt

...Eller jakt & jakt. Jag fick ett ryck förra veckan och började leta efter bostadsrätt. Jag bor superbra där jag bor, men känner att det vore guld värt att äga sin egen bostad. Jag har absolut inte brått med någon flytt. Hur som helst så hittade jag inget intressant förrän i helgen. Då blev det snabba ryck, den första visningen var idag kl 17. Idag har jag alltså varit på visning av den här lägenheten. Det blir inget av den. Det fanns två garderober i lägenheten plus en minimal klädkammare. Noll förvaring alltså. Köket var verkligen ett stort kök, och på bilderna ser det fräscht ut. Dock var luckorna slitna och vitvarorna kommer att behöva bytas ut inom ett år antagligen. Jag hade velat slå ut väggen i hallen och gjort badrummet större, satt igen dörren från kök till hallen, men det krävs nog styrelsebeslut på det? Balkongen var liten, men å andra sidan har jag en stor balkong idag... Nåväl, det blir inget som sagt. Hyran var dessutom 3909 kr/månad, och det är i stort sett det jag har på min hyresrätt. Inte billigare alltså.

På måndag ska jag hit. Inte mkt förvaring där heller, men kanske bättre plats att sätta in lösa garderober? Dessutom är hyran lägre, vilket innebär att jag skulle kunna betala lika mycket i hyra och lån som jag betalar i hyra här.

Som sagt, jag har inte bråttom och jag kommer inte att flytta till något som inte känns hundra procent aktuellt. Jag bor idag 40 min promenad från jobbet, en kvart på cykel. Om jag flyttar kan jag tjäna en hel del tid på det. Samtidigt ligger simhallen på mitt håll hem, så det blir en naturlighet att gå dit innan jag går hem. Flyttar jag till Byttorp (som i detta fallet) blir det inte alls lika självklart. Det finns för- och nackdelar med allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0