Djurparken

Idag har jag, Linda o Tristan gjort vårt årliga besök på djurparken. Förra året var Tristan 9 månader när vi var där, denna gång 21 månader. Jag tyckte att han var med på vad som hände sist, men vilken skillnad i år! Jisses vad han snackade o härmade o sprang runt :) Förra året fick vi inte se hyenor, varg, lodjur och järv, men i år lyckades vi se både vargarna och hyenorna. Alldeles lagom väder till att gå på djurparken, och helt okej med folk.


Hyena.


Linda & Tristan spanar vid savannen.


Elefanten var hungrig o nafsade gräs nära våra fötter.


Gepardisarna har blivit stora :)


Lejonen låg fint.


Vår nya Bääää-kompis. Kelsjuk.


Söt va?


Tristan plockar mat till järven (som vi aldrig såg som sagt...)

I sommar flyttar Linda med familj till Norrland. Alldeles för långt borta. Å andra sidan har jag inte varit i Norrland på 18 år, och i Kalix har jag aldrig varit... så.... ;) Hur som helst kommer jag att sakna dem. Tur att Linda bara finns ett telefonsamtal/sms iväg.


Update: Petra påminde mig om att det inte alls var längesen jag var i Norrland: 

Tänkte bara meddela att Övik ligger i Norrland, och att det inte var 18 år sen du var där.

Alldeles riktigt, 2006 var jag i Övik. Så okej, 5 år sen :) Tack Petra!


Kommentarer
Postat av: Prralin

Tänkte bara meddela att Övik ligger i Norrland, och att det inte var 18 år sen du var där.

2011-06-11 @ 23:02:21
URL: http://www.prralin.com
Postat av: Jenny

Du, det hade du rätt i :) jag ska genast uppdatera! När var jag där? 2006?

2011-06-12 @ 11:25:28
URL: http://eisblume.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0