Kokostoppar

Goddagens! Idag är det jag som skriver, Jennys lillasyster Elin.

Just nu håller vi på att baka inför Jennys födelsedag, tänk hon blir trettio! Då ska vi festa loss på rulltårta (recept finns med på bloggen redan) och kokostoppar, det receptet kommer här:

Till ett gille som vårt (25 st) behöver ni:

50 gram margarin
2 ägg
1 dl socker
1 påse (200 gram) Riven kokos (Köp helst ICA:s, så får jag mer lön)

När ni fixat alla ingredienser gör ni såhär:

Smält matfettet ioch låt det svalna.
Blanda ihop ägg och socker i en bunke (vispa INTE!).
Tillsätt kokos och matfett.
Låt smeten svälla cirka 10 minuter.
Klicka ut smeten på bakplåtspapper.
Grädda i 175 grader i mitten av ugnen, 10-15 minuter.

Där har ni det, varsågoda!

Nu ska jag övergå till mitt bakande och börja doppa kokostopparna i choklad, ett litet tips till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0