Dagens mail

För två månader sedan mailade jag till Västtrafik och undrade när de tänkte utveckla busstrafiken till oss på Göta. Jag frågade tex varför det går fler bussar till Fristad än till Göta, och om de har tänkt på att det finns två stora skolor vars elever tar upp hela bussar så att vi övriga resenärer inte ens får komma ombord på bussen. Minns inte hela mailet, men skrev mycket minns jag. Situationen blev inte bättre när sedan busstabellerna gjordes om i början av december, och vår stadsbuss numera ska upp och vända på Sörbo. Busslinje 6, som innan gått som en klocka, i stort sett, har nu drabbats av försening efter försening. Tio minuter på morgonen är mycket! Jag ringde och klagade efter 2 dagar ;) Jag påpekade också att jag mailat en månad tidigare och inte fått svar. "Det är mycket nu, men det kommer" fick jag som svar. Idag kom det. Ett riktigt dåligt standardmail. Tyvärr står det inget om jag eventuellt kommer att få fler svar, men det räknar jag inte med.


Hej Jenny



Tack för att du hörde av dig till Västtrafik.

Vi beklagar den långa svarstiden som uppstått i ditt ärende.

Västtrafik och Borås stad har gjort en översyn för att studera vad som bhöevs förändras och där målet är att linjenätet ska kunna ta hand om ett ökat resande. De förändringar vi gjort i december 2010 är det som vi kallar etapp 1. I den första etappen är det framför allt stora förändringar gjorda i linjenätet och en bra grund är lagd för att kunna utöka turtätheten i kommande två etapper.

Vi är dock tacksamma för denna typ av synpunkter och vi har skickat dem vidare till ansvariga trafikplanerare så att dina önskemål kommer till deras kännedom.

Vi tar till oss din information och vi arbetar hela tiden med att förbättra verksamheten. Därför är det viktigt att vi får vetskap om vad det är vi kan förbättra och utveckla i trafiken. Alla synpunkter sparas i vår databas för att användas i olika slags förändringsarbeten som rör kollektivtrafiken.

Det är vår förhoppning att dina resor med Västtrafik skall fungera bra i framtiden.



Vid vidare kontakt angående detta ärende med nummer 542458, vänligen använd nedanstående länk.
http://www.vasttrafik.se/Startsida/Kontakta-oss/Angaende-arende/?formType=webfeed2&iFeedID=542458&sCRC=0x42A72EB5

Med vänliga hälsningar



XX
VÄSTTRAFIK AB
Kundservice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0