Lucka 19 - Berätta om en vän som bor långt bort

Det blir Petra det.

Vi var som ler och långhalm under högstadiet. Tillbringade mycket tid i telefon med varandra (vilket Elin fortfarande påminner mig om). Gled ifrån varandra under gymnasiet, mycket beroende på att vi hade olika intressen.

Petra står mig fortfarande nära, trots att vi sällan träffas nu för tiden.

Efter gymnasiet åkte hon till London och au pair:ade. Jag hälsade på i juni 2001, i samma veva som hon slutförde sitt uppdrag. Efter det stack hon till Örnsköldsvik i åtta år. Jag hälsade på i oktober 2006.

Sedan 2009 bor hon i Malmö, men nu är det jag som lämnat Skåne. 2010 var hon uppe och hälsade på mig, och vi drog till resemässan i Göteborg.


Kommentarer
Postat av: Prralin

Man tackar! :) Mellandagsdejt?

2011-12-19 @ 10:23:42
URL: http://www.prralin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0