Betygssättning

Två gånger om året är det betygssättning.
Två gånger om året fylls min mailbox av föräldrar som ifrågasätter huruvuda deras barn ska ha det betyget de har fått.
Två gånger om året ska jag behöva försvara varför eleven har fått det betyget den förtjänar.
Två gånger om året känner man att det är extra viktigt att ha bra argument.
Två gånger om året blir min kompetens ifrågasatt.
Två gånger om året vaknar föräldrar som aldrig annars hör av sig.
Två gånger om året undrar man varför vissa inte blir lärare, om de nu är så bra på att göra mitt jobb.
Två gånger om året är jag mer än lovligt irriterad på att behöva stå ut med detta...

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch låter inget kul!

Kämpa på...

Kram

2011-12-13 @ 19:12:00
URL: http://mariagladsax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0