Muffins

Jag har under årens lopp fått många smeknamn av mina elever. Oftast har de anspelat på mitt namn; Jennan, Jens, Jensi osv. Årets sjuor har däremot prickat in ett annat namn åt mig, nämligen muffins. Från början var det en tjej som kallade mig rosa muffins, för jag hade en rosa tröja på mig och "för att jag var snäll och söt". Sen började hon och hennes kompisar bara säga muffins, och nu verkar det allmänt känt bland sjuorna att jag är muffins. Jag måste säga att jag är glad för mitt nya namn. Muffins, det är ju gott :) och det ligger något positivt över det hela, haha. (Nämnas kan att Sara i biblan är Kiwi, ett namn som hängt med i en herrans massa år. Kiwi o Muffins. Vilken kombination!)

Ikväll har vi haft föräldramöte. Det blev en lång dag på jobbet med andra ord. Själva mötet gick jättebra, vi hade mycket föräldrar närvarande = kul!

I morgon gäller det, test på vårdcentralen kl åtta. Fastande... :/


En bild på rosa muffins, tror den är från aftonbladet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0