Inga tabletter

Idag var jag på vårdcentralen och skulle kolla mitt blodtryck, så här en och en halv vecka efter tablettstart. Jag har under denna tiden då gått upp 3 kg... och bytt tabletter då de första innehöll laktasmonohydrat (eller nåt??) och jag är ju laktosintolerant. Nåväl. Dagens tryck var 140/90, inte nån direkt skillnad (men det ska tydligen ta upp till 3 veckor innan det visar något bra). Dessutom tyckte doktorn att jag inte skulle ta tabletterna nu i en vecka, så får vi se om jag går ner eller inte. Kunde jag inte bara fått låna en sån blodtrycksmätare som sitter på armen och mäter trycket i 24 timmar i sträck? Jag blir bara väldigt trött på detta... Återbesök på tisdag morgon.

Dagens braiga var att jag hade en jättetrevlig undersköterskestudent som kollade mig, och en lika trevlig undersköterska som fixade det studenten inte fick göra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0