Onsdag

Onsdag och klockan är 20, vilket innebär att det är Arga snickaren på tv :) Aj löv it! :) Dagen har varit helt okej. Jag slutar ju egentligen 13 på onsdagar, men satt kvar och jobbade till ca 15. Har ju kört igång utvecklingssamtalen denna veckan, så det är mycket att fixa inför dem. Dessutom satt jag och skrev åtgärdsprogram till alla mina elever som inte når målen (jo, jag har tyvärr en del sådana...) och fixade niornas tyskprov som de ska ha på tisdag. Kände mig duktig när jag stack hem :)

Denna veckan är jag dessutom maskinist på jobbet tillsammans med C. Maskinist innebär att man har hand om diskmaskinen och ser till att köksbänken i personalrummet är snygg och sådär. Jag trodde inte det innebar så mycket jobb som det är! Personalen på mitt jobb har en tendens att sätta kopparna i diskhon trots att maskinen är tömd. Jag som inte fikar i personalrummet känner faktiskt att detta är en syssla som jag inte borde göra. Jag stökar ju inte upp, varför ska jag hålla rent efter andra? Nåväl.

Efter jobbet stack jag till Harald Nyborg och skulle kolla om de fått in snöskyfflar. Icke sa nicke, vecka 2 beräknas de komma. Fiskars har tydligen slut på dem. Jaha. Skit i det då, haha.

Har läst ut en bok idag, andra i Viveca Stens trilogi. Boken heter I den innersta kretsen. Börjat på den sista boken nu. Sen ska jag läsa Denise Rudbergs Ett litet snedsprång är tanken. Ska bara hämta upp den hos Sara i biblan. Det är så himla praktiskt med ett bibliotek vägg i vägg med mitt klassrum :) Jag får in biblioteket naturligt i undervisningen, jag ber S om bokprat och hjälp att beställa böcker både till mig och eleverna, och jag springer in dit för att prata av mig ;)

Oj, det blev ett långt inlägg idag :) Nu ska jag ägna mig åt Arga snickaren. Lägger in lite bilder på böcker här :)

  

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken bra reklam för biblioteket! Man bugar och tackar!

2010-11-11 @ 07:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0